Array
(
    [0] => garmin-academy-faq
)
Array
(
    [MID] => 1527
    [PARENT_MID] => 0
    [CK] => NAVIGATE
    [LNG] => HUN
    [MENULABEL] => Academy - FAQ
    [PID] => 1463
    [NEWSID] => 0
    [ACTION] => garmin-academy-faq
    [MENUTYPE] => LINK
    [CATSUBSLENGTH] => 0
    [ISCATMENU] => 0
    [TARGET] => 
    [MENUPOS] => 22
    [MENUACCLEVEL] => 30
    [MAINCODE_VISIBLE] => 1
    [SUBCODE_VISIBLE] => 1
    [SECSUBCODE_VISIBLE] => 1
    [ADMSIGN] => 0
)

Garmin Academy - FAQ - Gyakori technikai kérdések

Az alábbi FAQ-ban néhány gyakran felmerülő technikai kérdést próbálunk tisztázni. Mielőtt kérdésedet, problémádat posztolnád a csoportban, kérjük fusd át ezt a dokumentumot, hátha megtalálod a választ!

Kompatibilis-e a telefonom a meglévő vagy tervezett Garmin készülékemmel?

A Garmin eszközök iOS, Android és Windows Phone 10 operációs rendszert használó ttelefonokkal képesek együttműködni. Nagy általánosságban a legfontosabb elvárás a min. Bluetooth 4.0 képes telefon, Android esetében legalább Android 4.3 operációs rendszerrel.

A kompatibilitással kapcsolatos információkat itt találod: https://support.garmin.com/faqSearch/en-US/faq/content/pvL8aWsaLU2iKyvF8VrpP9

Tapasztalatunk szerint a nagyobb gyártók újabb - és BT 4.0-t teljesítő - készülékei működni szoktak, de 100%-os garanciát erre nem tudunk adni.


Hogyan kell párosítanom a telefont és a Garmin készülékemet?

A kompatibiis telefonodon futnia kell a Garmin Connect Mobile alkalmazásnak, amit ingyesen tölthetsz le az operációs rendszerednek (iOS, Android, Win) megfelelő áruházból. Rendelkezned kell egy Garmin Connect fiókkal is. Ha még nincs ilyened, akkor a Connect Mobile első indításakor létre tudod hozni, de akár a Connect webes felületén (https://connect.garmin.com) is regisztrálhatsz.

Az órádon válaszd ki a telefon párosítása menüpontot (ekkor válik az óra Bluetooth-on “láthatóvá”), majd a Connect Mobile-ban indíthatod az eszköz hozzáadását. Itt kövesd értelemszerűen a megjelenő utasításokat! Telefontól és operációs rendszertől függően előfordulhat, hogy a párosítás nem a Connect Mobile-ból, hanem a telefonod saját Bluetooh manageréből kezdődik. Ha erre van szükség, azt a Connect Mobile jelezni fogja.

A párosítást követően az órád hozzá lesz rendelve a Connect fiókodhoz, minden szinkron alkalmával az adataid (edzések, lépésszámok, stb.) feltöltésre kerülnek a fiókodba.

Nem működik, vagy bizonytalan a Bluetooth kapcsolat a telefonom és a Garmin készülékem között.

Ha eddig működött, majd hirtelen bizonytalankodni kezdett, akkor valószínűleg megoldja a problémát, ha a a telefonodon a buletooth ki/bekapcsold, esetleg a teljes telefont és az órát is újraindítod. A telefonod és a Garmin készüléked is számítógépként kezelendő, és mint ilyen, szereti, ha a rendszer időnként “tiszta lappal” újra indul.

A Bluetooth kapcsolat folyamatosságát időnként más - a telefonon futó - szoftverek is akadályozhatják. Ennek kiszűrése csak úgy megy, ha emlékszel, melyik program telepítése után romlott el a Bluetooh-kapcsolatod, vagy sorban eltávolítod (vagy leállítod) a különféle háttérben futó alkalmazásokat.

Bizonyos esetekben a Connect Mobile telefonról történő eltávolítása majd újratelepítése is megoldhatja a kapcsolódási problémákat.


Semmilyen csatornán (Buetooth, USB és Express, vagy régi készülékeknél ANT+) nem tudok szinkronizálni a Connect felé.

A szinkron-folyamat sok állomásos: óra >>> kapcsolat (BT, ANT, kábel) >>> szinkronszoftver (Connect Mobile, Garmin Express) >>> Internet >>> Connecct szerverek. A baj tehát bárhol lehet. Ha teheted, próbáld meg szűkíteni a kört, pl. USB-s kapcsolatnál másik USB port, esetleg másik számítógép kipróbálásával! A folyamat különféle elemeinek újratelepítése (Express, Connect Mobile), vagy az adott hardver (telefon, számítógép) újraindítása is hasznos lehet.

Akár az is előfordulhat, hogy a Connect szerverei körül van ismert vagy még ismeretlen fennakadás, pl. egy ottani fejlesztői beavatkozás miatt. A Connect állapotát a https://connect.garmin.com/hu-HU/status oldalon tudod ellenőrizni.

Ha a Connect megy (akár rákérdezhetsz megerősítésként garminos ismerőseidnél), a kapcsolat rendben, több gépen megnézted, és még sincs szinkron, akkor keresd ügyfélszolgálatunkat!


Hogyan tudom feltölteni pl. egy verseny útvonalát Garmin készülékemre?

Nem minden Garmin eszközre tölthetsz útvonaltervet. Ha a Tiéd erre alkalmas, akkor két metódus lehetséges: a Garmin Connect (webes felület), vagy a BaseCamp. Az utóbbi egy ingyenesen letölthető (http://garmin.com/basecamp) keretprogram, amely a készülék és a számítógép közötti adatmozgatásra, illetve útvonaltervezésre szolgál. BaseCamp alá telepíthető ingyenes (főként turista-) térképeket a http://openmaps.eu vagy a http://turistautak.hu oldalakon találsz. Ezek közösségi térképek, pontosságuk, lefedettségük, részletességük nem garantálható, de tapasztalatunk szerint Magyarországon és környékén jól használhatók.

Az útvonal feltöltése:

  • Garmin Connectről (webes felület). Az itt tervezett útvonalakat az alábbi készülékek fogadják: Forerunner 310XT, 910XT, 920XT, Fenix3, Fenix Chronos, Fenix 5/5S/5X, Epix, Edge 800, 810, 510, 520, 820, 1000. Connect fiókodba belépve  kattints az útvonalak menüre, majd az új létrehozására! Az útvonalat Google vagy OpenStreetMap térképen tervezheted meg, majd küldheted át a készülékre. Új útvonal létrehozható elmentett aktivitásból (egy általad már lejárt útból) is, az adott aktivitás képernyőjén jobbra fent a fogaskerékre, majd a “mentés pályaként” lehetőségre kattintva.
  • BaseCamp programból. Ez a módszer a túra GPS-eknél (eTrex-ek, 62-es, 64-es, 78-as, Oregon 200/300/600/700-as, Montana sorozatok), illetve a következő sport-készülékeknél használható: Fenix 1/2/3/5X, Epix, Tactix, Tactix Bravo, Edge 800, 810, 510, 520, 820, 1000. A GPX-ben letöltött (pl. verseny oldaláról) tracket importáld a BaseCamp-be, a saját mappák valamelyikébe egy listára! Itt ellenőrizheted, hogy jó nyomvonalat kaptál-e: hossza, elhelyezkedése, adatok függvényében magasság-profilja is látható. Az adott tracket megnyitva (duplakatt a nevére) láthatod azt is, hogy hány pontból áll. Ha ez 2000-nél több, akkor a “Szűrő” gombra kattintva érdemes leszűrnöd kevesebb pontra, mert sok készüléknél okozhat gondot egy sok ezer pontos track kezelése. Ha kész a tracked, az USB-csatlakoztatott eszközre egyszerűen bal egérgomb nyomva tartással át tudod húzni.

Hogyan használjam, illetve tartsam karban a pulzuspántot?

A pulzuspánt használatánál két fontos dologra ügyelj: az egyik, hogy ne húzd túl szorosra! Álljon stabilan a pánt mozgás közben, de nem szükséges, hogy feszüljön.

A másik a pánt takarítása. Minden edzés után célszerű folyó vízben leöblíteni, majd megszárítani. Az ajánlás szerint 7 edzésenként érdemes mosószerrel (inkább folyékony, mint por állagú) is kimosni a pántot. Amelyik típusnál a központ lepattintható, ott nyogodtan tedd be a pántot (a központot ne!) mosógépbe egy 30-40°-os mosásra (szárítás nélkül!). Az újabb típusú egybeépített pántoknál (piros HRM-Run, Swim, Tri) kézi mosás majd folyóvízes öblítés a helyes megoldás. A szennyeződések rendszeres eltávolítása meghosszabbítja a pánt élettartamát.


Bizonytalan, pontatlan a pulzuspántról érkező adat. Mi okozhatja?

Ha a pulzuspántban merül az elem (CR2032, kb. 2.8V alatti feszültség), az adatátvitel szakadozhat, a pulzusértékek pontatlanok, akár irreálisan alacsonyak/magasak lehetnek.
A másik lehetőség, hogy a pánt gumi részében (nem az elektronikát tartalmazó központban) található érzékelők öregedtek el, illetve szakadtak meg pl. túl feszes használat miatt. Az is előfordulhat, hogy a pánt bőrrel érintkező részét károsították a különféle sók és szennyeződések, amik az edzések során rákerültek. Ha egy alapos takarítás nem segít akkor sajnos esélyes, hogy a pántot cserélned kell.


Össze tudom-e kötni Strava (vagy egyéb edzésnapló) fiókomat a Garmin Connect fiókommal?

A Strava erre biztosan alkalmas, egyéb oldalaknál az ottani beállítások körül kell szétnézned. A megoldás az, hogy az adott oldalnak hozzáférést adsz a Connect fiókod által biztosított kimenethez. Vagyis pl. a Strava beállításaiban megadhatod, hogy melyik Connect fiókkal szeretnéd összekötni az ottani fiókot. Az eredmény pedig az lesz, hogy  a Connectedre frissen feltöltött adatokat a Strava automatikusan átveszi, és az adott edzés ott is megjelenik. Arra figyelj, hogy a különféle edzésoldalak és a Connect által használt tevékenységtípusok nem minden esetben fedik egymást, ezért előfordulhat, hogy a tevékenységed pl. egy alapértelmezett futásként jelenik meg. Ezen kívül az értelmezett adatokaban is lehet különbség, pl. a Connecten értékelhető futásdinamikai adatokat más oldalak nem kezelik.


Reset, hard reset, factory reset, gyári visszaállítás...

Az órád is egy számítógép. A folyamatosan frissülő szoftverek, duzzadó méretű log file-ok és egyéb hasonlók miatt időnként jót tesz neki egy “nagytakarítás”, amikor a rendszer teljesen tiszta lappal indulhat. Ez sok esetben gyorsítja a működést, illetve esetleges hibákat, bizonytalankodásokat is orvosol. Fontos: a gyári visszaállítás vagy hard reset nem jár semmiféle garanciavesztéssel! Tehát ha az órád, bringás computered látványosan akadozik, nyugodtan megteheted ezt a lépést.

Mi törlődik és mi nem?
A Connectre már feltöltött adataid (edzések, lépésszámok) a helyükön maradnak. Az óra áll vissza gyári állapotra, vagyis a készüléken tárolt adatok törlődnek: rögzített edzések, előre szerkesztett edzések és edzésnapló, egyéni beállítások (menüsorrendek, adatképernyők, egyéb beállítások). A gyári visszaállítás nem törli az erre alkalmas készüléken lévő térképeket.

Hogy történik a gyári visszaállítás?
A készülékek nagy részénél a beállítások menüben is találsz egy ilyen pontot, de ez sok esetben nem lesz olyan “mélységű”, mint a gombkombinációkkal elérhető visszaállítás. Ez a kombináció készülékenként eltérhet, a pontos metódus megtalálásában leginkább a Google és/vagy a YouTube keresője lesz segítségedre a “[készüléktípus] hard reset” vagy “[készüléktípus] factory reset” kifejezésekre keresve.

Az utóbbi idők (kb. Forerunner 15 és utána, pl. újabb Forerunnerek, Fenix 2-3-5) óráinál a metódus többnyire a következő:
1. Kapcsold ki az órát!
2. Tartsd lenyomva a két jobb oldali gombot! (Start/stop, ill. back/lap)
3. Indítsd el az órát, mire az szépen elkezd bebootolni. Közben ne engedd el a két jobb oldali gombot!
4. Az első sípszónál engedd el a jobb felső gombot!
5. A második sípszónál engedd el a jobb alsó gombot!
6. Az óra elindul a gyári alapállapotban.


Pontos idő beállítása, automatikus óraszinkron

A GPS-szel nem rendelkező órák (Vivo-sorozat) a telefonnal vagy Express-szel történt szinkron során állítják be a pontos időt a rendszer- vagy hálózati idő alapján.

A GPS-t is tartalmazó órák esetében az idő beállítása lehet manuális, vagy automatikus. Ezt nagyjából a Beállítások/Rendszer/Idő menüben állíthatod be. (Azért nagyjából, mert az egyes típusok menüje kicsit eltérhet, de logikailag ezt kell keresned.) Ha itt az “automatikus” opciót választod, akkor az óra GPS alapján (a műholdak atomóráival szinkronizálva) fogja beállítani a dátumot és a pontos időt. Vagyis nyílt területen el kell indítanod a GPS-t, mintha pl. indulnál futni. Magát a tevékenységrögzítést nem kell elindítanod, elegendő megvárnod azt a pillanatot, amikor az óra azt jelzi: megvan a pozíció. Ekkor az óra is beállításra került, nyugodtan ki is léphetsz, leállíthatod a GPS-vevőt.